söndag 7 februari 2016

UNDERBAR VÅRDAG

Det förra inlägget som jag gjorde tidigare idag var ju inte speciellt trevligt, därför gör jag ett till med betydligt trevligare innehåll.


Vi tog en sväng vid ett-tiden och passade på att åka ner till Ekstakusten i det fantastiskt fina vädret. Visserligen drar det alltid lite från havet, men idag var det ljumma vindar. Det var hela +7 - alltså
7 grader plus den 7 februari! Underbart!!


Däremot har jag inte sett en enda vårblomma ännu. Kan bero på att dom prommisar vi tagit har varit ute i naturen och inte i närheten av några trädgårdar. Eller så kan det bero på att jag bara glor efter växthus hela tiden. fniss*
Innan jag bestämmer mig exakt så är det så att jag vill se växthus "live" i rätt storlek. Vi hittade faktiskt några fristående, men det som stämde med typ (väggbyggt) och någotsånär rätt storlek var det här.

Rolle som inte gillar trä, tyckte faktiskt att det var riktigt snyggt. Berodde nog på att det passade så väldans bra till huset. Vårt växthus blir nog en aning djupare och en aning längre, men ganska nära det här. Tror det blir bra. Man vill ju inte göra ett för litet - men inte heller ett alldeles för stort!

6 kommentarer:

lavendia sa...

Det berodde ju inte på er att det blev tragiskt. Jag har inte heller sett någon vårblomma, om det kan vara till någon tröst.
Växthus i trä är väldigt vackert, men är det inte mer svårskött? Jag vet inte. Men gå ni och titta och få litet tips. / Britt

Ingrid sa...

Visst var det en härlig dag igår!
Ditt planerade växthus blir säkert jättebra.
Kram, Ingrid

Veronika sa...

Det låter som ett fint växthus ni planerar.
Ingen barmark hos oss ännu långt därifrån så några vårblommor lär inte hittas än på ett bra tag.
Det är fantastiskt att se skillnaden.

Läste förra inlägget och livet kan verkligen slå till ordentligt när det väl gör det. Så tragiskt att ni förlorade er vän i cancer och att sedan få veta att maken också avlidit.
Alltför många förlorar sin kamp mot denna ödesdigra stundtals envetna sjukdom.

Önskar en skön måndag
Kram

Monica sa...

Skönt att du är bättre. Var sorgligt med era goda vänner.Vårblommor ja jag har inga mina julrosor ruttnar i år,, sorken har ätit upp pionerna,, men ilands problem jag fick lika i söndags två pallkragar och en rabatt då är jag lycklig! Fina bilder! Spännande ditt växthus!! Jag följer med spänning! Ha det gott kram!!

Ölandsvindar sa...

Det är nog det vanligaste misstaget; att man väljer ett för litet växthus och det är svårt att ändra i efterhand. Så ta i ordentligt från början!
Filmen "Carol" som jag var och såg, var vackert filmad, duktiga skådespelare och mysig 50-talsmiljö men kanske lite seg mellan varven. Jag tittade oroligt på gubben några gånger men han höll sig vaken. Skulle vara ytterst pinsamt om han hade börjat snarka.
Kram från mig /Kerstin

Maria sa...

Det är så skönt nu när termometern visar plusgrader, våren är på väg vilket jag gillar. Växthus skulle jag vilja ha skulle vara riktigt roligt.
Önskar dig en fortsatt bra vecka/kram