fredag 5 februari 2016

BLOOMING FRIDAY - ÅRETS NYHET

Jaha, vad ska man skriva om nu!? Har inte något på hjärtat som går in under den rubriken.
Vadå nyhet! Kan det vara att jag efter över 40 år som motståndare faktiskt ska skaffa mig ett växthus.
Njae, det har jag ju skrivit om så mycket så någon nyhet är det väl knappt!!

Snyggt växt/njuthus, fast en aning större än det vi ska ha!

Är det att skogen mitt emot oss numera är ett hemskt fult kalhygge, men att vi ändå gillar att den försvann. För så är det. Det blev så otroligt ljust i kök/matrum och vilken utsikt det blev -  vi ser t.o.m. morgonsol numera. Det har vi inte gjort sen vi flyttade hit för 13 år sen!
Men  - nej - det är ju ingen nyhet det heller. Jag har skrivit om det flera gånger!!

Kolla in solen så numera når in till "långrabatten" den här årstiden. Gjorde den aldrig förr!

Vår Mazda Miata Cab.







Är det att vi i år ska registrera in vår sportbil som stått i malpåse på verkstan under hela 2015. Nu kan jag förmodligen återigen både komma in i den - det gick tidigare också, det är ju bara att släppa sig ner - och komma upp ur den. Det sista var omöjligt med stora sår i magen, man behöver ju magmusklerna för att häva sig upp. Fast någon direkt nyhet är väl inte det.....




Likaså att vi bestämt att packa upp och sen fylla poolen i år och att jag till midsommar ska bada i 27 gradigt varmt vatten - för då ska jag vara helt läkt! Men det är väl inte heller någon nyhet precis. Jag tjatar ju om det ganska ofta!!

Trots att det är grönt och fint runt om så ser det inte speciellt inbjudande ut just nu!


Alltså får man väl kanske låta den här veckans utmaning vara obesvarad. Jag kommer inte på något alls som kan betraktas som nyhet! Sorry Pilgrim!!

Så från Stjärnarve Eksta intet nytt!!!


18 kommentarer:

Marlise sa...

Hej Susie
Aber es werden bestimmt neue Dinge passieren in 2016
Du kannst es dann am Ende des Jahres berichten.
Hoffentlich wirst du in diesem Jahr wieder ganz gesund
Das wünsche ich dir von Herzen
Bau das Gewächshaus, fahr mit dem schnellen Auto, schwimme im Pool......und ganz viele andere Sachen.
Liebe Grüße aus Deutschland

Men det finns säkert nya saker hända i 2016
Du kan sedan i slutet av året rapport.
Förhoppningsvis kommer du helt frisk igen i år
Jag önskar er från hjärtat
Att bygga växthuset, körning med snabb bil, simma i poolen ...... och en massa andra saker.
Hälsningar från Tyskland...Kram Marlise

HWIT BLOGG sa...

Ja ibland FINNS det liksom inget att berätta eller skriva om ha ha...TÄNK om det hände nyheter varje dag! Nåja, det är alltid lika kul att kika in till dig, hoppas du mår bra...
Önskar dig en skön fredag och en fin helg!
Kram från Titti

trädgårdsdrömmar sa...

Så där kände jag med när jag skulle skriva om dagens tema.Men lyckades tota ihop något som väl blev så där.
Trevlig helg/kram.

Carita och Bertel sa...

Svårt med nyheter, det mesta har man ju redan skrivit och berättat om, fast några nyheter kommer säkert att smyga in så småningom. Det är svårt att veta innan. Ha det fint. Carita

lavendia sa...

För er blir väl växthuset er årets nyhet! Så jag tycker du valt bra. Jag skulle inte kunna hitta på bättre själv. / Britt

Rosor och ruiner sa...

Ja, jag hade heller inga nyheter att förtälja... men erat växthus går väl verkligen under epitetet Årets nyhet, även om du nu har skrivit om det redan... Skall bli kul att följa det projektet!

Trevlig helg!

Unknown sa...

Trevligt att läsa ditt inlägg även om det inte är nyheter!
Ha en trevlig kommande helg! Kram

Ingrid sa...

Ibland tryter fantasin, men jag tycker att du fick till ett bra inlägg i alla fall.
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

Meta sa...

Allt det där beror ju på vem som läser ditt inlägg, har man läst förut eller är man en ny läsare eller läser man bara ibland så vistt är det nyheter hos dig
Ha det gott i helgen
Kram Meta

Villrose sa...

Ikke så lett å komme på nyheter akkurat nå!
Veksthus er jo en stor nyhet, i hvert fall om den blir til virkelighet i år!

Veronica sa...

Svårt tema var det men huvudsaken är att man försöker! Och du gjorde det bra och det var roligt att läsa :)

Jag hoppas verkligen du kan ta ett sopp utan problem i sommar!

Kramar

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Nyheter sker kanske hela tiden, ja, och varar ett tag, ibland länge. Jag tänker på ljuset som kalhygget skapar, förmodligen något som känns nytt flera gånger om... Som det varma badet, varje gång en upplevelse, en ny och ... om inte het, så inte kall. Härligt.
Allt gott!
/Katarina

Maribel sa...

Hoppas du får njuta av allt det du inte kunde förra sommaren.
Nytt växthus låter härligt.
Ha en fin helg!
Marika

Berit sa...

Härligt att få ett växthus och underbart för dig om du kan bada i sommar, det önskar jag verkligen dig!!
Jag tar gärna emot erbjudande om Irisen:)
Vi kan säkert byta mot nått
jag önskar dig en underbar helg!!

Anjas Hill sa...

Jo men är det inte en nyhet att du helomvänt angående växthus? Ska bli kul att se om den står där i år?
Ha det bäst och kram!
/Anja

Barfota i mossan sa...

Ja, denna vecka var temat lurigt. Trevlig helg!
Katarina

Rost och rädisor sa...

För mig som tyvärr missar en del inlägg var det många nyheter. Störst måste det väl ändå vara att såret förhoppningsvis är läkt till sommaren. Du har haft ett långt och kämpigt år.

Allt gott
Anette

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Kan man inte säga att gamla nyheter är också nyheter? Kanske tål de att upprepas ;) Jag hade inte någon ny nyhet heller det blev en gammal ;)
Ha en skön söndag!