torsdag 26 november 2015

VILKEN EFTERMIDDAG!

Idag har jag inga bekymmer med vad jag ska skriva om. Det har varit ett par härliga dagar då jag känt mig riktigt pigg och det blev ju inte sämre när jag åkte hem från Vårdcentralen idag!
Det gråmulna vädret försvann på vägen hem och solen tittade fram. så det var bara att kasta sig över kameran innan solen hann sjunka ner under horisonten. Jag hann precis.....


Det var t.o.m. lite sol på altanen som annars är väldans trist den här årstiden. Men det bästa av allt är att distriktssköterskan och jag nu har bestämt att jag bara ska gå till VC bara 2 gånger i veckan, måndag och torsdag. Så underbart skönt! 
OK - blir det nått bakslag så får jag ringa och åka dit lite oftare, men jag har ju "Doktor Bloom" hemma som fixar det mesta!!

Solen sjunker ju väldans fort den här årstiden, men jag hann med att ta fem bilder.
Egentligen hade jag tänkt köra ut Rolle på tomten så vi kunde sätta upp lite ytterbelysningar, men det blev lite för mörkt lite för fort. Får ta det i morgon. 
Idag har jag iaf satt upp ljusstakarna i alla fönster och Rolle har kopplat in dom - och tänt dom trots att jag egentligen inte ville tända dom förrän på söndag. Hm! Är lite petig med juldekorationerna.....



Det här bilden av kärran på yttertomten tog jag också när jag kom hem. Kolla in dimman. När Rolle var ute med Santos alldeles nyss så var det en otrolig dimma och dessutom kolsvart, så det blir att vara försiktig om man är ute och åker. Jag har kört från Visby i dimma två gånger - och det är nått jag inte gärna gör om. Vet jag att det ska bli eller är dimma, då stannar jag hemma vad det än är för kul som bjuds på!

Hörde precis nu på radio att det skulle bli bra väder här i morgon, så nu är jag orolig för att det kommer regna! Det är ju så att SMHI så ofta har fel, speciellt när det gäller Gotlandsvädret. Det är nog lite svårt att förutspå det, för på en ö kan det växla väldans fort. (Som tur är ibland!)
Nej, nu ska jag sätta mig framför TV´n och njuta en stund av lite matlagningsprogram eller kanske av det engelska där dom letar ny bostad. Kul att se vad folk har för önskemål. Fast det är faktiskt 3 saker som ALLA engelsmän önskar sig; AGA-spis (jag tror att dom värmer upp husen också), massor med takbjälkar och jättestort kök.




Jag lär nog dock somna framför TV´n. Santos som opererades för en liten knöl i skinnet i ena ljumsken igår, har hållit mig vaken nästan hela natten. Man hann bara somna så fick man en plasthink (krage) inkörd i ansiktet och så en massa blöta slickar. Sen fick jag (inte Rolle, han sov så gott) klappa och klia Santos tills han slutade gnälla. Då var man ju klarvaken, så när han till slut somnade var det bara att ligga där och glo. Det här hände c:a 30-40 gånger inatt, så någon sömn blev det inte att tala om.  Men jag har ju sovit så mycket sista tiden, så det är OK.
Det roliga var att igår kväll, då var det bara husse som gällde. Rolle gick in i musikrummet för att spela lite nya (gamla) CD´n  hann fått hem. Då låg Santos utanför dörren och gnällde. Men på natten, då var det mig han terroriserade. Dom har sina konstiga idéer - fast man älskar dom ju ändå!

13 kommentarer:

lavendia sa...

Vilket glatt besked. Och vilka fina bilder med de sista solstrålarna mellan träden.
Du får se det som en ynnest att det är på natten som du duger bäst. Ssk:an Rolle kan behöva sova, när han sedan ska vara jour. / Britt

Marlise sa...

Die Sonnen Fotos sehen super aus
Es freut mich, dass es dir besser geht.
Gut, das du Doktor Bloom hast
Grüße an dich und Rolle

De Suns bilder ser fantastiska!
Jag är glad att du känner dig bättre.
Tja, du har doktor Bloom
Hälsningar till dig och Rolle
Kram Marlise

Ingrid sa...

Jag förstår att det måste kännas jätteskönt att slippa åka till vc så ofta. Tur att du har din Rolle! Hoppas nu att Santos lugnar ner sig så att du får sova i natt.
Krsm, Ingrid

Charlotta sa...

Vilket underbart ljus. Höstkvällar (ehh eftermiddagar..?) har sin charm trots allt.
Ha det gott och hoppas att din Santos snart har återhämtat sig.

Evas Kvarnaro sa...

Självklart Susie att man älskar dem fast killarna har konstiga idéer, *fniss*
Ja och du borde väl ha sovit ifatt dig, fniss igen . . . .
Stackars lille plutten men han glömmer det snart när allt blir normalt sen.
Skönt att läsa att humöret känns bättre, ja livet och humöret går ju upp och ner, det är bara att hänga med.
MEN DU , VILKA BILDER, älskar dem, de är hur tjusiga som helst, tummen upp !

Ha en trevlig skön 1:a advent, varm kram / Eva

Unknown sa...

Ja det är tur att man älskar djuren när de krånglar för det kan bli lite enerverande att inte få vara ifred, särskilt på natten.
Krya på er båda två-
Kram

Ölandsvindar sa...

I år ska vi nog inte klaga på november. Åtminstone här har den varit ganska fin. Skönt för dig att slippa alla resor till vårdcentralen. Hoppas att det fortsätter så.
Kram /Kerstin

mammi sa...

Sköna bilder som vanligt. Hade det varit för några år sen, hade jag lagt ett bud på "kärran". Vår häst Brunte har haft olika åkdon. I går ringde en man hit och ville köpa hästen. Blev så paff att jag sa ja. Var väl p gr a en halvsida i Lokaltidningen, som handlade om oss, och vad katastrof det blivit med ut- och infarten. Vi skulle få behålla infarten från Ksd, men de har nu gjort en 90 gr. infart på en 100 km väg.!!!!!För att kunna komma hit får man köra en omväg och det funkar ju inte, vet vi av egen erfarenhet. Det var Lokaltidningen som ringde och frågade om de fick göra ett reportage, men jag får väl skulden för det av Trafikverket.
På tisdag skall vi in och hämta en ny bil, där jag gjort en hel del ändringar
på (alltså jag har inte gjort dem, bara tipsat dem) Skall in och veckohandla och ta med min nya dator, vilken fått spel, kan väl inte bero på mig, eler?
Ha det så gott det går alla tre
Kramar från oss 3

Carita och Bertel sa...

So roligt att du känner dig bättre . Du har lyckats ta jättefina bilder i solnedgången. Vi tänder nog vår adventsbelysnng i kväll fast det känns lite för tidigt, men det är ju kolsvart ute och jag vill ha lite ljus så det får bli så. Ha en fin 1:a advent Carita

Jord under naglarna sa...

Så fina bilder du visar! Här uppe har sannerligen november levererat sol på ett sätt som vi inte är vana vid.

Må så gott!

Anonym sa...

Jättefina solbilder mot skogen. / Uffe

HWIT BLOGG sa...

Tjoho vilka bilder och det magiska ljuset på bilderna får mig att rysa!! Wow...
Nu ska du ha en skön 1:a advent, ta hand om dig!
Kram Titti

Evas Kvarnaro sa...

Hur har ni det efter stormen Gorm, ni är väl kvar där ?inte blåst bort ! ?
Eller kanske strömlösa, vi slapp det denna gång och vi är tacksamma.
Det är det värsta jag vet att frysa inomhus på vintern.
Kram/ Eva