tisdag 22 september 2015

PROMMISAR

Söndagen var inte mycket sämre än lördagen. Jag mådde som en prinsessa, läckte inte ett dugg och hemsjukvårdaren Jens kom ganska tidigt. Så vi hade tid att ge oss ut lite i det fina vädret innan Formula One-racet startade.

Men vi hade ju inte hur mycket tid som helst på oss, så vi
åkte "bara" rätt ner till Ekstakusten. Men den är ju inte det sämsta området att gå i precis.....


Den här svarta stenen såg precis ut som en uggla med två vita ögon (fågelbajs). Tyvärr lyckades jag inte få rätt vinkel på bilden.....

Men Stora Karlsö fick jag med ordentligt och det konstiga är att ön ser ut att ligga närma Gotland - fast den inte gör det!?


Det var lite kyligare än det hade varit på lördagen och så drar det ju alltid från havet även om det var 0 vind, så Rolle tog jacka på sig. Vi var dock inte ute så länge, Formula One-racet väntade och jag blir ju trött för ingenting. Sen åt vi middag och så blev det Nascar-race på kvällen. Mycket trevlig dag.....


Gårdagen var också trevlig. Vi började med att göra lite jobb i trädgården. Ja, alltså jag pekade och tittade mest men Rolle körde hårt!
Sen åkte vi iväg till Visby där vi hade lite ärenden, sen till Endre för att köpa GOD potatis, sen gick vi en prommis i skogen med Santos och så åkte vi hem och åt lunch.


I skogen hittade jag några små sommarblommor, vilket jag tyckte var riktigt trevligt.
Efter lunch så fortsatte Rolle att jobba i trädgården, själv åkte jag till VC. Jag mådde fortfarande väldans bra och hade inte läckt någonting.



Hemma hade vi ju en bit av långrabatten som inte var uppgrävd eftersom den personen aldrig kom, så Rolle kastade sig över den när jag åkt. Väl hemma ringde jag till min väninna Lisa och frågade om hon ville ha lite växter, så hon kom över. Dessutom kom vår "hustomte" med massor av plommon, så dom två delade på perennerna Rolle grävt upp. Underbart!
Men gissa om jag var trött på kvällen!!

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Så mycket du hann med under helgen, inte undra på att du var trött när måndagskvällen kom. Hoppas nu att förbättringen håller i sig och att du kommer att få krafterna tillbaka.
Kram, Ingrid

trädgårdsdrömmar sa...

Men så härligt att du inte läcker från såret nu.Nu ska du se att snart börjar krafterna komma tillbaka dom också.Hur många behandlingar har du kvar?
Skönt att gå på promenad det har även jag gjort och idag så har vi städat lite.
Kram.

HWIT BLOGG sa...

Förstår att du var trött på kvällen sen, men oj vilken härlig dag du hade det syns verkligen på bilderna! Fint att se lite av ditt vackra Gotland också...
Ta det lugnt nu och njut av veckan!
Kram Titti

Ölandsvindar sa...

Det är säkert samma sak med Karlsön som med blå Jungfrun här. Ibland ser den ut att ligga jättenära och man ser detaljer på ön och ibland skymtar den som en liten prick i fjärran. Dela perenner ja, när ska jag hinna det? Krukorna med hosta sprängs nog snart. Nu ska det sista av hembygdsboken till tryckeriet, helgen går åt till gäster + Ölands Skördefest, med dottern är det si och så, vi kanske måste åka i väg och hjälpa till med hennes flytt så inte barnbarnen behöver klara av allt. Hon tror att hon ska kunna komma hem om några veckor och då blir jag säkert ännu oroligare. Hon har problem med balansen och trötthet även om det har gått åt rätt håll. Äsch, jag ska inte gnälla, mycket är frivilligt av det jag gör. Roligt att det låter som om det går åt rätt håll med dig också! Ta inte i för mycket bara. Svårt att låta bli när man börjar känna sig lite bättre.
Kram från mig /Kerstin

Unknown sa...

Härliga naturbilder! Visst blir man glad att hitta de enstaka små blommorna på hösten. I sommarens fulla blomprakt kan det vara svårt att se de enskilda arterna.
Fortsätt att ha det fint! Kram

Evas Kvarnaro sa...

Hej, du tar så bra naturbilder man följer med så lätt, h hi . . . .
'Bara en vanlig bild' blir intressant, jag har sett bilder som folk tagit och framkallat, hjälp, varför betala för något som man inte vet vad som är upp eller ner. Nä jag är absolut inte något proffs och skryter med det, men man måste nog har någon slags känsla till både kameran och objektet.
Därför blev jag och Rolf så 'sugna' på Gotland när du visade på bloggen alla era prommisar ni gjorde, man kom nära naturen m.m.
Så inte blev vi besvikna på Gotland, det var precis som du visade och beskrev.
Man kan faktiskt försköna en bild oxå, många kan göra det till platser och resor man vill göra, det ser finare ut än verkligheten.
Du fattar vad jag menar ?
Hittade du så många fina blommor nu, ja de vill inte 'ge sig' ännu.

Kram och må väl/ Eva