KOMMENTAR

Klicka på KOMMENTARER under det aktuella inlägget. Din kommentar behöver inte vara lång Du kan bara säga HEJ och skriva ditt namn - då vet jag att Du varit inne och hälsat på!

Du måste dock - och det här gäller alla - markera rutan där det står att du inte är en robot, först därefter kan du skicka din kommentar.


VIKTIGT - har du inte någon egen blogg MÅSTE du klicka på ANONYM, då först publiceras den!

tisdag 11 augusti 2015

"BARA" ROSA, LILA & BLÅTT

Det är dags för favoritfärgerna i trädgården, i alla fall en del av dom. Och jag har ju märkt att det inte är bara jag som gillar dom här färgerna och nyanserna - så titta och njut!



Jag har visserligen visat bild i slutet på förra inlägget på den här Alströmerian, men den är så läcker att jag inte kan låta bli igen. Det är iaf inte samma bild.....


Rosa Dahlia
Rosa Hortensia `Endless´

Blå Hortensia `Endless´(samma buske som efter flytten i höstas blivit jättestor)

Rosa utomhushortensia från Esveld i Holland. Namnlapp borttappad!

En svagt lila blomma hos Sammetshortensian som är enormt stor i år!

En rosalila klematisblomma, `Pamjatj Serdtza´. Inköpt på fastlandet för 11 år sen!

En starkt lila clematis, `Victoria´ - en av dom första clematis jag planterade (vid ytterdörren).
Clematis `Piilu´ inköpt från Lettland/Estland (?) genom Trädgårdsamatörerna för 10 år sen. Den mörkt lila (nästan svarta) i bakgrunden är `Romantica´.

Jaha, det får bli allt idag. Nu ska jag duscha (hjälpligt & sittande) och sen åka till vc i Hemse som vanligt. Men jag hittar nog fler blommor i dom här färgerna om jag bara tittar lite på framsidan av trädgården också!


4 kommentarer:

lavendia sa...

Jag tillhör också en av de som gillar de färgerna. Jag har varit litet tveksam till dahlior förut, men har liksom upptäck dem i år. Den rosa dahlian är ju så fulländad den kan vara.
Mina barn tävlingsssimmade också. Inte maken, men han har börjat på gamla dar. Den typen som Kalmar kanalsim till exempel. / Britt

Bosse Lidén sa...

Jag njöt på av färger och foton. Hoppas du slipper åka så ofta snart. Kram Bosse

Stefan/Veronica Jonsson/Axelsson sa...

Det var ett tag sedan jag var inne hos bloggarna. Svårt att hinna med mellan jobb och trädgård. Men nu så: Supersnygga bilder! Och hur glad blir man inte?

Kram

//Veronica

HWIT BLOGG sa...

Ja nog blir man glad av all denna färgprakt du visar, härliga bilder du bjuder på!
Önskar dig den bästa av torsdagar...
Kram Titti