tisdag 21 juli 2015

EN LITEN UPPDATERING

I söndags fick jag den här underbara rosbuketten av mina goda vänner Beth & Cronis. Det var förmodligen som en tröst för det jag går igenom just nu, för inte är det kul - fast allt kunde varit betydligt värre!


Jag går fortfarande VARJE DAG till vårdcentralen för att läggas om och spolas i mina 3 hål i magen. Visserligen har det börjat rinna lite mindre med sårvätska, men "lite mindre" betyder bara att jag inte vaknar i en pöl i sängen utan att vätskan stannar i mina hemgjorda blöjor! 
För läcker det gör det varje dag, hur man än försöker paketera in mig!! Men nog om det...


Jag kan däremot glädja mig åt att efter 6 dagar med cellgift så känner jag inga som helst biverkningar. Idag ska jag bli uppringd av onkologavdelningen som ska höra hur jag mår - och jag mår faktiskt jättebra! Nu är det bara att hoppas att det funkar också.....


Min "stora" födelsedag närmar sig med stormsteg. Eftersom jag fick ställa in alla planer på att åka till fastlandet och överraska min kusin och hans fru i Värmland - och inte orkar ha några gäster hemma - så har jag nu bokat in oss samt 4 goda vänner för brunch på en ny mexikansk restaurang i Gothem. "Lite" festligt vill man ju ha i alla fall. 
Dom jag pratat med som varit på Casina y Casitas har varit lyriska över maten och välkomnandet. Är det fint väder får vi dessutom sitta på altanen med Santos. Vilket känns trevligt. 
Rolle och jag älskar mexikansk, äter det ofta - och våra gäster hoppas vi kommer göra likadant. 
Vi får väl se på söndag.....


14 kommentarer:

lavendia sa...

Skönt att du ser någon förbättring, även om den är marginal. Som uppmuntran fick du verkligen en fin bukett. Så perfekta rosor.
Hoppas stora dagen blir bra på mexikanskt vis. Hur stor har du inte sagt, men jag gissar eftersom du inte jobbar längre. / Britt

trädgårdsdrömmar sa...

Så skönt att du mår bra av behandlingen.Hoppas också att din hål läker snart.Måste vara jobbigt att varje dag åka och få spolat och omlagt.
Fina rosor du fick som uppmuntran.Sånt behövs.
Kram.

Evas Kvarnaro sa...

Vilken helt underbar rosenbukett, den sista bilden på rosen är ju så man skulle kunna ta ut den ur skärmen och lukta på den.
Visst behöver man tröste-blommor, du kämpar verkligen på Susie.
Vi hoppas på att cellgifterna ger resultat, bra att du mår bra på det viset.

Jisses vad tiden går - snart din födelsedag - jo jag håller reda på den.
Ni får göra den planerade födelsedagsresan nästa år med stopp hos oss.
Ett år går så fort när man ser tillbaka eller hur ? att vi var hos er förra året är svårt är fatta.
Fortsätt att krya på dig, kram/ Eva

Ingrid sa...

Skönt att du inte läcker lika mycket nu, men det måste vara jobbigt att åka på omläggning varje dag. Och så bra att du tål cellgifterna, det är bara att hoppas att det fortsätter så.
Ha en skön fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

Unknown sa...

Kramisar till dig vännen!

Ölandsvindar sa...

Ett stort grattis i förväg till din stora dag. Det finns risk för att jag glömmer det på söndag eftersom mitt äldsta barnbarn Sofia med sin sambo Robban är på väg. De är någonstans på Gotland nu men tar båten till Oskarshamn i morgon. Förstår att det är skönt att komma igång med behandlingen. Inget man vill skjuta framför sig precis. Jag fortsätter att hålla mina, idag blåfärgade, tummar
Kram /Kerstin

Maribel sa...

Önskar dig en riktigt fin födelsedag, och snabbt tillfrisknande.
Ha det fint! Marika

Gunilla Teckenberg sa...

Tråkigt att er planerade resa inte gick att genomföra, jo, den var säkert planerad in i minsta detalj om jag förstått det hela rätt men det kommer nya möjligheter, det viktigaste är att du får hälsan tillbaka.

En fin födelsedag önskar jag dig!

Kram

Maria sa...

Önskar dig en riktigt fin födelsedag med god mat och fina överraskningar. Hurra! Hurra i förskott...

Bosse Lidén sa...

Lite bättre är i alla fall bättre än lite sämre. Skönt att du inte känner av några biverkningar av cellgiften. Hoppas det fortsätter så. Nu har du något kul att se fram emot. Mittiveckankram Bosse

Rosor och ruiner sa...

Vilken underbar bukett! SKönt att du inte mår dåligt av behandlingen, alltid någon tröst!

Allt gott!
Gunilla

mammi sa...

Va skönt ditt positiva resonemang är. Den bästa medicinen som finns är ju att hålla humöret uppe. Det märks ju tydligt i ditt resonemang. Stort Grattis i förskott om jag skulle missa det, eller nåt kommer i vägen.
Krya på dig
Kram

Rost och rädisor sa...

Hoppas du hade en fin födelsedagssöndag och så gott att höra att du håller humöret uppe. Tror jag är nog så viktigt när sjukdom ska botas.
Varm kram
Anette

Bosse Lidén sa...

Hoppas du inte fått något bakslag sista dagarna.
Kram Bosse Bloggvandrare