lördag 17 januari 2015

NYTT STÄLLE

Igår var det ett fantastiskt väder så vi passade på att ta en liten prommis med Santos när vi hade ett ärende norröver på öns östra sida. Vi stannade vid en liten skogsväg på vägen mellan Ardre och Gammelgarn och följde den lilla vägen vid en sommarstuga in i skogen mot Russvätar.



Väl förbi huset så gick vägen rätt in i skogen - vi ville inte gå vid havet för det drog lite - och vi njöt verkligen av den konstiga "vintervädret" med strålande sol och +5 grader!
Nu visste vi ju inte hur långt den här vägen sträckte sig, så vi vände efter någon km och gick tillbaka samma väg. Vilket visade det sig vara tur, vi hade väl kunnat gå en halvmil längre och då varit mitt ute i storskogen. Sen ska man ju tillbaka också och att då gå samma långa väg är väl kanske inte direkt kul....


På tillbakavägen såg vi den här sommarstugan som vi missat på utvägen. Snacka om att ligga ogenerat. Som sommarställe är det naturligtvis underbart, vi gillar att bo för oss själva, men att bo där året runt hade jag inte gillat! Då föredrar jag att bo här i Eksta på vår tomt. Det är faktiskt perfekt; Helt ogenerat, men ändå med grannar (en bra bit bort) och precis mellan Klinte och Hemse. Kunde inte varit bättre.....


Om en liten stund ska jag börja fixa till mig för vi ska till goda vänner på middag. Vi ska visserligen inte vara där förrän halv sex och det tar bara 35 minuter att åka dit, men det tar lite tid att få till "festutseendet" nu för tiden!

TREVLIG HELG

5 kommentarer:

GladiGrönt sa...

Ja visst bor ni trevligt i Eksta, i en sådan där stuga blir det ödsligt på vintern. Inte ens i vår sommarstuga vill jag bo på vintern, fast det bara är en halv mil från E4an. Mörkt på norrsidan och mycket snö blir det alltid där på baksidan av berget. Men sommarn är toppen!Ha en skön helg!/Monica som hälsade på i somras

Rosor och ruiner sa...

Ni är så "duktiga" på att hitta nya promenadstråk! Själv går jag samma samma.. nej inte riktigt, jag går ju lite olika kvartersrundor, men när jag skall ut så Tjorven får springa lös, då blir det samma, orkar ju inte riktigt åka i väg med bilen, så jag får väl skylla mig själv!

Ha de gott och trevligt i kväll!

lavendia sa...

Finfina bilder på er vackra omgivning.
Det tar längre och längre tid att fixa till anletsdragen, det har man ju märkt. / Britt

Knatten sa...

Jo jag skulle kunna bo så där hela året om bara det finns farbara vägar fram till huset. Underbart att få vara helt för sej själv (säger jag som har köpt ett hus mitt på en folkfylld gata). /Knatten

lma7 sa...

Hej och Grattis till vinsten på Bosses blogg! Fin blogg du har, jag har inte tittat in här förut!