onsdag 20 augusti 2014

SEMESTERNS 2:A DAG

Gårdagen var jätteskön trots att det var ganska trist väder. Det betydde dock det inte blev några längre prommisar, men idag så.....


Eftersom det ösregnade på morgonen så åkte vi  inte småvägar till Alvesta som jag tänkt, utan vi åkte istället  först till Växjö och Biltema. Rolle måste ju också få lite kul! 


Därefter tog vi oss till Alvesta och där hann vi med en stadsprommis och lite shopping innan vi åkte till Alvestas golfklubb och åt lunch - inomhus med Santos! Restaurangägaren hade nämligen hund själv!!


Sen åkte vi tillbaka till Alvesta och väntade på tåget från Stockholm med Christina som skulle komma 12.25 - och faktiskt gjorde det! 
. Till höger på bilden bakom den silverfärgade bilen ligger optikaffären där jag köpte mina glasögonbågar förra året. Så jag gick naturligtvis in och visade mig - och glasögonen - och tackade så mycket! Optikern visste direkt vem jag var!!


Efter Alvesta skulle vi bara ner till Ämhult - där vi tog en liten sväng på IKEA - och sen ytterligare nån mil ner till Killeberg och Luna B & B.


Här bor vi mitt ute på landet i en underbar lägenhet för tre. Efter att ha landat och Santos hälsat på lilla kompisen Billy - och dom busat runt lite - så packade vi upp.  Sen lämnade Christina och jag Rolle och Santos, dom skulle vila sig, och så åkte vi till stenbrottet Svarta Bergen (2,5 mil) och tog en sightseeingtur. Mycket intressant!



Vi travade runt stenbrottet en timme för vädret hade helt plötsligt blivit helt underbart.....Vart hade det hemska regnvädret tagit vägen?


Förutom all naturell svart sten så fanns det massor av konstverk av sten utspritt i naturen. Kul!



När vi kom tillbaka till hotellet så tog vi alla ett glas vin och sen så åt vi en härlig middag i lägenheten: Grillad korv, kokt potatis och så en massa olika sorts sallader! Tänk vad sån vanlig mat kan smaka underbart!!



Vi hade inget riktigt matbord, men det var det enda som saknades i lägenheten, men gott humör det hade vi!


Santos gillade också stället - förmodligen beroende på lille Billy som jag tror är en dvärgsnauser!


Rolle la sig för en timme sen och Christina och jag har nyss gått en sista kvällsrunda med Santos. Så nu ska även jag sluta blogga och gå och lägga mig - dom andra tre sover gott!

 I morgon ska vi bara ta oss c:a 5-6 mil ner till Vinslöv - så vi kan ta det lugnt på morgonen, ingen stress - där vi först ska hälsa på bloggaren Ingrid och sen besöka Jagorstrand för att titta på trädgården samt handla lite i shoppen. Där finns det massor av kul för trädgården.....

Men som sagt, nu ska jag sova lite också!




6 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Jag hänger hack i häl på er, känner ni det, *fniss*
Så fint ni bor, lugnt o fridfullt.
Fortsätt ha det trevligt.
Kram/ Eva

Marlise sa...

Das du bei all den Aktivitäten noch Zeit hast zu bloggen?
Villa Luna und die schwarzen Steine
alles sieht sehr schön aus.
Ich wünsche euch weiterhin
eine gute Reise und schönes Wetter.

Du med alla aktiviteter har fortfarande tid att blogga?
Villa Luna och de svarta stenar
allt ser mycket trevligt.
Jag önskar er fortsatt
en bra resa och bra väder.
Kram Marlise

Mat i Düsseldorf för övrigt var mycket bra.

lavendia sa...

Ni ser ut att ha väldigt trevligt. Litet kul för Santos också.
Ska bli spännande att läsa om nästa rastställe. Fortsatt trevlig resa!

Ingrid sa...

Det ser ju ut som en trevlig dag och vädret ordnade till sig på slutet också. Hoppas att den här dagen också varit fin!
Kram, Ingrid

Zinnia sa...

Män och biltema det är kärlek. Häftig plantering med krassen i Alvesta. Ni verkar ha det bra med vänner och hundar trots vädret.Jag önskar dig en härlig helg. Zinnia

Anonym sa...

Tack för resan. Jag gillar att följa med på längre dagsresor på bloggar. Den här gången reste jag baklänges. Kram Bosse