måndag 2 juni 2014

NY TRÄDGÅRDSDEKORATION

Helgen har varit enormt innehållsrik och jättekul, så jag får nog ta till två inlägg för att få ur mig allt! *fniss*


Vi var på en "gatutloppis" i fredags. Alltså till Klintehamn där där folk hade ställt ut det dom ville bli av med utanför garagen. Mycket trevligt! Dom absolut bästa loppisarna!! 
Om ni kikar på vår piedestal ovan, så var det så illa att baljan jag har planterat penséer i hade rostat sönder totalt i botten, alltså behövde jag nått nytt. Men inte en balja eller kruka igen - det har vi ju på ett annat ställe och jag ville ha nått annat. Och det fick jag tag på.....
Så den helt sönderrostade krukan lyftes - mycket försiktigt - ner och så ställde jag den vid surjordslådan på baksidan nedanför altanen.


 Istället skruvade Rolle fast den nyinköpta (för 10:-) gallerkorgen...

...som jag i sin tur ställde en egenhändigt drejad kraftig kruka i...


...och i den planterade jag en Salvia.

Jag hade faktiskt en hängande växt (såna där med små gråa blad) jag kunde ha satt i den, men Rolle fick vara med och bestämma (han får det ibland) och han tyckte inte det skulle bli så bra. Den skulle förmodligen växa in i nätkorgen och skyla den helt!

Och jag kunde ju inte annat än att hålla med honom! Så det blev Salvia och resultatet är helt OK och det hela ser helt annorlunda ut än tidigare - och det gillar jag!!

Så här ser det ut från altanen numera - i sol. Som det var igår, då vi äntligen kunde ta bada i poolen efter en veckas iskallt väder. 
Men inte nog med att jag var på "pionvandring" igår, jag kunde alltså bada också och sen var det Nascar-race på TV på kvällen. Alltså en helt perfekt söndag.....
Men nu ska jag ut och klippa gräset och så göra lite annat nyttigt i trädgården, så berättelsen om pionträdgården kommer i morgon!

12 kommentarer:

Ingrid sa...

Där ser man! Inte hade jag en aning om att det var garageloppis i Klinte, fast jag hade nog inte sökt mig dit i alla fall. Jag har varit på Stenstugu både lördag och söndag och hjälpt Eva röja.

Din ny dekoration ser riktigt trevlig ut!
Kram, Ingrid

Ingrid sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Rost och rädisor sa...

Loppis är kul, men nån garageloppis har jag aldrig varit på. Vet att de haft det i U.S.A sen länge. Vore ju jättekul att ha här i byn... ska man våga föreslå det för byföreningen kanske...

Ha det fint
Anette

Gunilla Teckenberg sa...

Det har jag anat länge må du tro - att det bor en konstnärssjäl på Gotland som har en hund som heter Santos!

Snyggt blev det, jag hade inte ens tittat på gallret för jag hade inte vetat vad jag skulle göra av det..

Kram!

TantGlad sa...

Loppis är roligt och spännande.
Men såååå vackra bilder av din trädgård. Gillar ju själv att pyssla ute i trädgården.

Må så gott och krämen från mig.

Veronica sa...

Vilken lite galen Piedestal!?
Ser lite ut som ett CD-ställ?
Men varför inte??

Blev snyggt med Salviena... Bra Rolle ;)

Kram

Charlotta sa...

Det var ett fint fynd som du förvaltat på allra bästa sätt. Det blev sååå fint!

lavendia sa...

Vad jättefint det blev alltihop. CD-stället ser ju väldigt bra ut som piedestal. Det gäller att se möjligheterna.

Carita och Bertel sa...

Loppis är jätteroligt och man kan hitta allt möjligt fint. Pidestalen blev jättesnygg, sånt gillar jag. Ha en fin dag/Carita

Evas Kvarnaro sa...

Det blev super fint Susie.
Loppisar är kul, man hittar oftast något annorlunda och framför allt billigt. Men det där med 'gatuloppis' har jag inte hört talas om. Men det dröjer inte länge förrän någon kommer på det.
Jasså har ni haft kallt väder på Gotland, här har varit varmt.
Men idag regnar det, äntligen säger jag för det behövs. Det blir jobbigt att vattna de ny satta växterna. naturen kräver massa vid denna tidpunkt.

Vad gott för er att ta ett dopp i poolen när ni så önskar.

Den sköna Maj är ett minne blott,
jag hade gärna velat ha den i repris men utan alla dessa måsten
som fanns på agendan. Ja de var ett måste, en del roliga och en del var jobbiga.
Men snart är vi Gotlands turister.
Har bokat båten och någon B&B.
Ska kolla nu och boka resten.
Har du också fullt upp nu, är era gäster 'på gång' ?

Mitt sista inlägg blev 'lite' för bra, men kände också att jag behövde få det 'ur mig'.
Ha de gott/ Eva

Ölandsvindar sa...

Snyggt!! Och dessutom praktiskt både som lite vindskydd och stöd åt salvian.I dag ska jag röja lite i trädgård och bodar för i morgon ska jag skicka gubben till tippen med diverse avfall. Det är fullt i den egna komposten så jag får skänka lite trädgårdsavfall till den kommunala komposthögen.
Kram /Kerstin

Nina/Stjärnkraft sa...

Se där, ännu ett av Susies & Rolles coola påhitt i trädgården! Fast du, nog skulle det ha varit tjusigt med en hängande växt också, som sökt sig ut genom gallret ;o)