tisdag 11 februari 2014

"LEKSAKEN" HEMKÖRD

Igår blev det återigen en utflykt till norra delen av ön. Så på bara några dagar har vi kört runt 50 mil här - till mångas förvåning. Det verkar som om man bara åker mellan Visby och Tofta (2 mil söderut) när man är här på semester, eller kanske på sin höjd till Fårö. Och dom som bor här verkar hålla sig mycket väldigt noga till sin halva av ön!?

I det fina vädret gasade vi alltså återigen iväg väldigt långt norrut  - 10 mil - för att hämta upp Miatan. Det gäller Ju att passa på. Visserligen var suffletten uppe, men det är sommarmackor (=däck) på bilen så köra hem den i underkylt regn - och t.o.m. kanske i snömodd - var inte att tänka på. 


Här på landet stod Miatan vinterförvarad i en vacker lada, hemma blir det i vårt simpla kallgarage som Rolle hade gjort i ordning för att få plats med 3 bilar, 2 trädgårdstraktorer, 3 vanliga motorgräsklippare plus en fruktansvärt massa annat. Veterantraktorerna står inne på verkstaden, så där fick den inte plats!


Miatan stod alltså i ägarens före dettas lada och när det kom fram att han hade en Jaguar E-type och en Morgan och han fick reda på vad vi hade jobbat med så blev det stor förbrödning!
Sen hoppade Rolle in i bilen - jag har alltså ännu inte ens suttit i den - och vi startade vår hemresa.
Jag trodde att vi skulle kunna få rum med lilla Santos bakom förarstolen när vi ska ut och finåka, där gillar han att ligga i vår pickis, men Rolle har informerat mig om det går inte. Finns ingen plats.
Men ännu viktigare - hur jag ska ta mig ur bilen vet jag inte ännu, förmodligen får jag rulla ur den!
In kan man väl alltid pressa sig!! *fniss*

4 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Ha ha ha nu tar du väl i så det räcker och blir över . . . ..
Inte behöver du väl pressa dig in i bilen eller rulla ut, ha ha ha.
I så fall vill jag gärna se hur det ser ut, hi hi ihhhhh !!!
Nä usch nu har jag skrattat så jag fick hicka . . . *fniss*
Jag vet nog vad Rolle har i 'kikarn' (som vi säger här)
han ska ut och 'ragga' för sig själv utan 'tant' och hund.
(Santos kan ju skvallra)
Om han inte är inne på kvällen får du 'kolla upp honom'.
Vad bra att bilen här på plats,
grattis igen, ha de kul med 'åket'

Må gott kram/ Eva

Marlise sa...

Schönes Spielzeug
tolles Auto
herzlichen Glückwunsch!
Ich bin eher für praktische Autos.
2014 in Eksta:
Susie im Pool, Rolle im Mazda Miata!
Das wird bestimmt ein tolles Jahr für euch.
Wo ist Santos?

vacker leksak
stor bil
grattis!
Jag är mer praktiskt för bilar
2014 Eksta:
Susie i poolen, Rolle i Mazda Miata
som visserligen är ett fantastiskt år för dig
var är Santos?

Ölandsvindar sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen. Den kommer ni att få mycket roligt med.För länge sedan hade min väninnas man en sportig och öppen modell av Renault, som hon och jag fick låna några gånger efter en del övertalning.Vi var unga och snygga och håret fladdrade för vinden när vi körde på Djurgården.Vi blev snart "förföljda" av några intresserade ynglingar.De försvann dock snabbt när vi stannade vid ett värdshus och segade oss ut ur bilen med våra höggravida magar! Hahaha! Så ur kommer man och du är ju inte ens hälften så rund som vi var då.
Kram /Kerstin

lavendia sa...

Det verkar vara en riktigt bra bil då man ska storhandla.