onsdag 8 augusti 2012

DANMARKSSEMESTER!?

Normalt sett så skulle vi ha haft vår fastlandsvecka redan. Den brukar inträffa i slutet på juli/början augusti, men i år ställdes den in på grund av min operation. Man kan ju inte åka runt och bo på hotell och inte kunna äta någonting.....det är ju inte speciellt kul!
Så den här sommaren blir det bara några dagar i samband med att jag åker till Stockholm på kontroll hos Sophiahemmet. Gubben min - och Santos naturligtvis - åker alltså med och så fortsätter vi direkt från stan till vänner utanför Västerås. Dagen efter bär det av vidare nedåt Oskarshamn och färjan hem med några övernattningar på vägen. Ska bli jätteskönt och riktigt kul förmodligen - men.....
Igår fick jag ett erbjudande om något som heter Bropass.se som gör att man smidigare och billigare kan ta sig över Öresundsbron till Danmark. Det gjorde att jag blev vansinnigt sugen på att utnyttja erbjudandet, fast det vänder sig väl kanske i första hand till folk som bor i södra Sverige och som åker till Danmark ofta!
Men jag ska gå in på deras hemsida igen och läsa igenom allt ordentligt så jag inte missar något!!
Jag tänkte dock att det var ett lämpligt ämne att ta upp så att ni som har möjlighet att utnyttja det här "resepasset" verkligen får ta del av erbjudandet. Så gå gärna in på deras trevliga hemsida
bropass.se och kolla om det här är något för dig!

Tydligen fick ingick också lite andra erbjudanden i Danmark när man köpt Bropasset. Man får t.ex. rabatter på en del hotell och spa-anläggningar - och på massor av restauranger. Likaså på en del andra roliga ställen som t.ex. Köpenhamns Zoo! 

Det finns mycket att läsa om dom här erbjudandena och om själva Bropasset på deras hemsida, jag har bara tagit upp det allra viktigaste här. Men erbjudandet har gjort att vi seriöst börjat fundera på en Danmarksresa (man kan ju ta med hunden dit). Någon gång i sitt liv måste man ju bara åka över Öresundsbron!! 

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag lovar dig!

Själva resan över Öresundsbron är ingenting som man absolut inte kan undvara. Jag har åkt där flera gånger så jag vet.

Men vill man till Danmark är det ju praktiskt.

Jag har aldrig åkt Ölandsbron, undrar om det kan va nå´t? ;)

Vackra bilder från din trädgård som vanligt. Jag gillar rudbeckia, jag tycker att de är helt klart underskattade.

Kram, Ingrid

Ruben sa...

Danmark är ett jättetrevligt land att semestra i, så jag tycker ni skall göra slag i saken. Och du får inte missa Haven i Hune, om ni tar er till Jylland!!
Echinacean du visar är väl inte 'Magnus'? Den verkar inte riktigt stämma med den. Du har väl sort-lapparna kvar?!!!

Ha det gott!
/Ruben

Knatten sa...

Det kanske vore nåt att åka på med "Den Trötte" eftersom han varken vill flyga eller åka båt. Fast vid närmare eftertanke kanske han inte ens vill åka nånstans alls. Jag gillar iallafall Danmark och skulle kunna tänka mej att åka dit.
Dina dagliljor var ju jätteläckra när dom stod så nära ihop. Jag har spritt ut mina på olika håll men jag måste nog tänka om där. /Knatten

samson sa...

Tänk bara på att hunden måste vara rabies vaccinerad
fina blommor som alltid i dina rabatter
ha det så bra
maggan

Anna Vattenkanna sa...

Om ni åker så MÅSTE du komma förbi - jag bor precis vid brofästet ju. Tänk på att ni måste avmaska Santos i Danmark - annars får han inte komma in i Sverige. Likaså måste han ha pass och rabiesspruta en god tid innan resan. Kolla upp detta!

Kram

Ölandsvindar sa...

Och det är inga problem med din trädgård inför visningen ser jag! Så vackert! Själv skulle jag vara glad för en liten tripp neråt Blekinge som omväxling.Vi får väl se om det går att peta in det någonstans.
Kram
Kerstin

Oljekritan sa...

DU har så himmelskt vackert i din trädgård...så är det..Och Gotland därtill..min dotter kom hem igår, helt lyrisk efter tre veckor på Gotland..hon fann den ÖN underbar...och det vet ja ju med.
Kram och trevlig helg min vän//Karina