lördag 4 februari 2012

SNUVAD!?

Kvällen börjar lida mot sitt slut, husse och Santos har somnat men själv sitter jag här framför datorn med massor som jag tänker på och funderar över. 
Först är det förmodligen så att den bantningsmedicin jag beställde för dyra penningar från Canada har skickats tillbaka av tullen. Åtminstone har jag då inte fått någon. Ska bli mycket intressant att höra vad posten ger mig för svar på måndag när jag ringer om paketet. Det står nämligen på deras söksida att paket nu gått vidare till utlandet.....vad nu det kan betyda!?


Igår hade vi några middagsgäster här, vilket kändes väldigt trevligt!

Som ni ser på bilden så hade jag gjort lite speciella placeringskort där menyn också stod. Jag gillar att göra såna här saker - man slipper frågor om vad det är gästerna äter! *fniss*

Det här är vad våra vänner bjöds på. Dom första tre små sandwichbitarna är alltså det som redan låg på tallrikarna när gästerna anlände - och som syns på bilderna ovan.


Innan dom gick hem hann klockan bli ganska mycket och jag tror inte att någon av våra kära vänner är någon nattuggla precis. Inte alls som Rolle och mig. Så den här bilden - med text - mailade jag till dom idag.
Men vi känner varandra rätt bra, så det var nog ingen som tog illa upp. Skoja lite måste man få göra och dom får gärna skoja med mig, det bjuder jag på!

Den här vackra tulpanbuketten samt en flaska jättegott vitt vin (som vi druckit upp ikväll till middagen som bestod av fiskburgare) fick vi i present av våra snälla gäster.

Idag var vi till Visby för att uträtta lite ärenden. Egentligen skulle man ju inte gett sig ut på vägarna i kylan (-10 grader), men vi var tvungna.

Förutom att vara ruggigt kallt (just nu är det -15 grader) så har det kommit en massa snö också. Så stackars Rolle har fått skotta - vilket han inte gillar - men som tur var så kom en granne förbi med sin traktor och plogade infarten. Det gäller att ha bra kontakter.....

SOV GOTT - det ska jag göra strax!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Looks like a wonderful gathering of friends. You have a beautiful home, so elegant.
A pleasant Sunday and greetings from cold and snowy Croatia, kisses:)

Ölandsvindar sa...

HAr precis ätit en stadig frukost men blir ändå lite sugen när jag läser matsedeln.
Kram
Kerstin

Christina sa...

Ja, nu är det verkligen kallt ute, men vi har sol och blå himmel, så det är skönt ändå! Men inne är det varmt och gott och inte blir det sämre i goda vänners sällskap!
Ha det gott!
Kram
Christina

Anni sa...

Med den menyn förstår jag att du vill ha dyrbar bantningsmedicin ;-)

Har du betalt för den eller är den "bara" beställd?

Oljekritan sa...

Vad TREVLIGT det ser ut hemma hos er!! Trots att gästerna höll på att somna ;-)..matensedeln såg då så underbar ut, så de åt sig väl trötta..Kul..Kram Karina

samson sa...

man blir lite trött av god mat och dryck,he he
ha det så bra
maggan

Jutis sa...

Härligt med goda vänner och tulpaner!

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Trevligt med goda vänner och god mat. Käck idé med utskriven meny!
Det är klart att man måste kunna skoja, annars hade livet varit bra tråkigt :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Låter som en trevlig middagsbjudning :-)

Och så många olika alunrot de visar nedan! Jag var sugen på alunrot redan innan jag läste om dem i AOT och det blev ju inte sämre nu med dina bilder :-) Har just provat att så frö av ´Green finch´, ska bli intressant att se hur det går. Annars behövs mer mörkbladigt hos mig och där är ju alurot riktigt bra!

/Annika

Rosor och ruiner sa...

Åh, stackare, det lät inge vidare med gallsten...
Vilken härlig meny!