måndag 23 januari 2012

IRIS 2011

Här sitter man mitt i vintern och bara längtar så där fruktansvärt efter våren att det nästan gör ont, så vad gör man. Jo, man tittar igenom alla sina trädgårdsbilder från säsongen 2011och frossar och njuter - och längtar ännu mer naturligtvis!
För att ni ska få glädjas lite också så har jag gjort ett bildspel igen, den här gången på mina irisar. Gissa vilken färg jag gillar, trots att inredningen på altanen kommer gå i rött, svart och vitt från och med i år!?



Men...som synes avslutas bildspelet med en svart iris - det är nämligen den färg som trots allt håller bäst i längden. Den tröttnar jag aldrig på!
Sen skulle jag vilja be lite om HJÄLP också. Glömde tyvärr det när jag la ut min resrutt för semestern. OM det är någon som vet någon bra plantskola utmed rutten (men inte i Småland för där har jag själv redan hittat Fagerhults ovanför Värnamo som vi också ska besöka i år), så berätta gärna det!

5 kommentarer:

Helén sa...

Åh, vilket härligt bildspel. Det är otroligt vad Irisar är fina. och nu ser man allt grönt bakom osså....det är sommar de´:)//Helen

samson sa...

irisar är så fina
ha det så gott
maggan

Kristina Bonander sa...

Vilka fina irisar. Svarta var inte dålig men gillar nog bäst den som var cerise och stod, om jag såg rätt, tillsammans med blodnäva. Var ett så vackert foto taget uppifrån.
Hälsningar
Kristina

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilket fint bildspel med alla dina iris. Hihi, kan det vara lila som är din favoritfärg ;-)
Tyvärr har jag inget tips om Småland... Det enda stället jag vet och har besökt är faktiskt just Fagerhult!
Ha det gott. Kram, Ingela

Ölandsvindar sa...

Åh, det är sådana bilder vi behöver nu när vintern råder över oss. Jag fick mina fröpåsar från Odla.nu i går. Bara att vrida och vända på dem ger en aning om kommande tider. Snart dags att ställa fram sålådorna.
Kram
Kerstin