tisdag 22 november 2011

INGET SPECIELLT

Egentligen har jag inget speciellt att visa eller skriva om...men jag kan inte göra något annat här hemma idag, så jag får väl komma på nått. Jag har inte tagit några nya höstbilder ute men jag kan visa några från tidigare år, naturen har ju en viss förmåga att se likadan ut år från år!



Den här ovan t.ex. som är från hösten 2009 när vi tog en tur nere vid Holmhällar i slutet på november. Den är ju helt klart värd att visa igen. Likaså den nedan som är från Herrvik, också 2009 när vi åkte hem från Julmarknaden där. Tyvärr har vi lyckats missa den julmarknaden varje år sen dess - och den var den enda jag gillade. Den är väldigt liten och tilldrar sig nere i hamnen bland fiskarstugorna, vilket kändes väldans trevligt!


Det tråkiga är att hela huset är upp och ner så jag kan inte göra något inför 1:a advent. Jag brukar julpyssla och sätta upp en massa belysningar i god tid (utan att tända dom). Men i år får man se hur det går med det!




 Det står alltså kontorsmöbler -  trots att vi blev av med 5 skåp/hyllor och 2 kontorsstolar när grannen kom och hämtade dom nyss - och duschrumsgrejor precis överallt. Plus att plattsättaren har hela hallen full med "tillbehör" och maskiner. 




Underjobbet på väggarna och golvet var ju klart igår så nu är kaklet på väggarna satt - det saknas bara den infällda spegeln - och klinkern på golvet ligger på plats också. Det är dock inte fogat ännu, det ska göras på torsdag. Tills dess ska det torka!




Sen har min duktiga lilla gubbe målat allt (utom"smacken" där det ska sättas tapet av en målare) och det blev jättesnyggt. Han har också rivit ut gamla mattan idag - vilket tydligen var ett "jäkla jobb". Därefter har plattsättaren helspacklat golvet, så nu är det förberett där också för den nya mattan på torsdag. 




Men, men, men - när kommer målaren som ska tapetsera!? Vi får förmodligen tapeten i morgon eller på torsdag och då ska Rolle ringa hantverkarchefen och höra med honom. Dessutom måste han kolla med rörmokaren när han kan komma och koppla in allt. Innan dess så ska dock plattsättaren få upp duschväggen i glasbetong också, men det grejar han kanske på fredag eller i början på veckan. 
Det börjar alltså närma sig..... 

7 kommentarer:

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Ha, ha, nej ibland har man "inget speciellt" att komma med, men nu fick du ju ihop till en massa :-) Kul att fixa och göra om hemma, men jobbigt förstås när det är rörigt under tiden... Ni får tänka på hur fint det kommer att bli!

/Annika

Maria Thorbjörnsson sa...

Jomen visst..hade du något..och tänk va fint det ska bli..ha det..Maria

Kristina Bonander sa...

Inte ska man behöva presentera speciella saker varje gång. Ibland är det lite ospeciellt och det måste det ju få vara, eller hur?
Hälsningar
Kristina

Ölandsvindar sa...

"Ölandsfart" är ett vedertaget begrepp här hos oss. Hoppas att det inte är så på Gotland för då blir det knappast klart det här året.I dag ska jag fara till stora staden Kalmar och shoppalite. Men jag brukar tröttna ganska fort på det och det känns alltid skönt att åka hemåt över bron.
Kram
Kerstin

Cika sa...

Tråkigt med fuktskada. Vi har också varit med om det..
Lycka till med renoveringen! Och hoppas ni får en trevlig 1 advent även om du inte hinner pynta!
/Cika

ormbunke sa...

Men nu hoppas jag du ser slutet på eländet och så fint det skall bli.
Ute ligger det ju i träda så det är tid att ägna sig åt det inne.
Grått och trist är det också så det är ju inte det bästa fotoväder heller.Ha det gott i helgen. Nu är det "fredag" igen. Kram. Anita

Helens trädgård sa...

Underbara naturvyer!
Stökigt och bökigt medan renovering pågår men ack så snyggt det blir då allt är färdigt.
Önskar dig en härlig 1:a Advent!