måndag 12 juli 2010

ROSOR & CLEMATIS M.M.

Jag lovar, jag ska inte säga nått om värmen! Istället ska jag tala om att igår gick vattenspridaren sönder, den var helt utnött och gick inte längre att laga!! Men Rolle kom precis tillbaka från Hemse och Lantmännen med en ny, så nu kan jag återgå till vattningen.
Fast snart ska jag duscha och ge mig iväg till Ljugarn för att klippa mig hos min Stockholmsväninna. Hon flyttade hit redan för 10 år sen, snacka om att man har tur. Att hon förutom att vara frissa också gillar trädgård gör ju bara saken ännu bättre!


Klängrosen Santana vid ruinen

Den vita klängrosen Ilse Krohn Superior vid rosenspaljén 

Vresrosen Therese Bugnet på yttertomten
Buskrosorna William Shakespeare 2000 cid rosenspaljén
En vit (med gröna strimmor) Clematis `Alba Luxurians´ på rosenspaljén
Samma småblommiga Clematis
Clematis `Romantica´ på en av trekantsspaljéerna  - fast den är egentligen mycket mörkare.....

Clematis `Victoria´ på spaljén vid ingången
Clematis `John Warren´ på rönnspaljén

Några dekorationer och belysning i gräs- och bamburabatten


Jätteruggarna med tomatplantor


Kvällsutsikt från lilla altanen


9 kommentarer:

Anonym sa...

Beautiful pictures!
Beautiful garden!
Kisses end regards.
Zondra Art

skapa och inreda sa...

Njuter av alla dina härliga bilder:)
Ha det bra i sommarvärmen/Annika

mammi sa...

Snacka om skönheter. Apropå vatten så fick vi 12 mm igår och natt. Så jag är lite ledig från att bära vatten. Hade precis gett vår tuja häck en ordentlig rotblöta.
Ha det bra i värmen
Kram

Christina sa...

Härliga bilder! Jag hoppas att det kommer regn, så man slipper att vattna! Idealet vore regn på natten och sol på dagen med tanke på alla som har semester.
Ha det riktigt gott!
Christina

Anonym sa...

Tack för din kommentar, skulle vi vilja se listan över min efterföljare:)
Hälsningar från Kroatiska.
Zondra Art

Anonym sa...

Thank you to become my follower:)
Kisses.

ormbunke sa...

Härliga bilder påmina favoritblommor. Rosen Santana är ny i min trädgård och blommar flitigt. Ha de gott. Anita

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Clematis och rosor, och dessutom tillsammans - kan det bli bättre?!
Vilka tomatplantor i ditt förra inlägg!!! De måste väl täcka upp husbehovet och lite till :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Mimi sa...

Härliga rosor och klematis! Vattenspridaren är ganska viktig i det här vädret. Jag var just före midnatt ute och vattnade. Enda tidpunkten på dagen då jag frivilligt står ute i över en timme. Nu var det "bara" 25 grader ute mera. Nu äntligen halv ett på natten har värmen gått ner till 22 grader. Vattnet är nu uppe i 28 grader. Det svalkar inte mera.... Hälsn mimi