torsdag 1 april 2010

TIDNINGEN TRÄDGÅRD

I morgon kommer Aftonbladets bilaga Trädgård ut och i den är vi tio bloggare som berättar vilka favorithandelsträdgårdar vi har. Undertecknad är alltså en av dom tio.
Vilka dom andra är har jag inte aning om......så det ska bli väldans kul att se. Bilagan kommer attt säljas t.o.m. den 4/4 och det finns naturligtvis en en hel del annat kul i den också!



Anledningen till att just jag fick en förfrågan var örmodligen att jag bodde på Gotland.  Dom ville sprida tipsen över hela landet - vilket jag faktiskt också gjort.
Ja, inte riktigt hela, men i alla fall har jag med några på fastlandet. Dock fick jag inte ta med några i Stockholm, förmodligen var det många som valt sina favoritställen just där.
Den enda till som jag vet ombedd var Mamanette, hon tackade dock nej. Varför vet jag inte, men hon hade säkert något bra skäl. Själv tyckte jag det var kul att få berätta om ställen som jag tidigare rekommenderat mina vänner, nu blir det till massor av folk!


GLAD PÅSK!


Susie

12 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Så roligt, den måste jag köpa och kolla in:-)

Glad Påsk Susie!

ormbunke sa...

Ja det får bli en bilaga i morron till tidningen. Där finns väl annat matnyttigt också. Glad påsk till dig med en kram. Anita

Ruben sa...

Vad trevligt, då kan man ju få bra tips på sevärda trädgårdar. Hoppas något otippat kommer med!
Glad påsk!
/Ruben

Rosor och ruiner sa...

Nämen va kul, den måste jag köpa, ja det hade jag gjort ändå, men nu blir det extra kul! Hoppas du får en bra påsk!

Anette sa...

Hihi, jo jag tackade ju nej! Tycker inte jag har några sådana där favoritställen att handla på! Sen är jag faktiskt rätt blyg och Aftonbladet läs ju av folk häromkring.......Glad Påsk. /Anette

Maria Berg sa...

Hej på dig, ja kan tänka mig att det finns en hel del i Stockholm men nu skall det bli kul att se dina.

Jag blev också tillfrågad men vaöde att inte svara då jag oftas inte köper växter utan byter till mig och plocka upp i lite udda affären när jag är ute och flyger och far.
Hade inte 5 favorit ställe jag kunde tänka mig så jag valde att av stå men känner lite att det vatit kul.

GLAD PÅSK till dig!
MB

Ninne sa...

Här ska läsas, det är ju spännande med alla tidningsref. som blogg"vänner" medverkar i. Det är bara så kul med allt man upplever- tack vare bloggen.
Fortsatt Glad Påsk
Ninne

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Va skoj! Den kanske jag får försöka få tag i imorgon. Kanske det finns några bra tips för oss på västkusten också...
Ha en fortsatt skön påskhelg!
Kram, Ingela

mammi sa...

Glad fortsättning. Men vad jag skäms. Köpte Aftonbladets bilaga och där skriver du om Isgrannatorps Trädgård, med mycket positiva ord. Jag som väl är en av de bloggare som bor närmast (några Km) har inte ens varit där nån gång, ynkligt. Lovar att bättra mig.
Ha det bra
kram Mariaanne

Vittran sa...

Glad Påsk till dig med!

Mimi sa...

Vad roligt! Tyvärr har jag knappast någon nytta i varje fall på kort sikt. Någongång skulle man ju verkligen gärna bo någon annanstans än i det här gudsförgätna landet.... Hälsn Mimi

Med fingrarna i (j)orden sa...

Jag ska också vara med, men min butik hade inga tidningar så det blev en besvikelse. Får se om jag orkar ge mig ut på ny tidningsjakt idag.
Eva