söndag 31 januari 2010

DET HÄR MED DESIGN

Det här med att anpassa bloggen efter sitt eget tycke och smak är extemt roligt - men också ganska knepigt!
Det finns ju så mycket mallar att välja på och dessa kan ju i sin tur redigeras. Det finns också en del man måste ta hänsyn till och även en hel del som man bara MÅSTE ha. Jag tror faktiskt jag gjort om den här bloggen ett femtiotal gånger nu, utan att jag på något sätt känner mig nöjd. Följande åtta punkter har dock varit det jag strävat efter;
  1. Den ska vara lättläst
  2. Den ska vara lättnavigerad
  3. Den ska visa bilderna bra
  4. Den ska ha behaglig färg
  5. Den får inte vara plottrig
  6. Den ska visa ens vänner
  7. Det ska vara lätt att hitta finesserna (så långt har jag inte kommit ännu)
  8. Den ska alltså vara estetiskt tilltalande!
Men nu har jag i alla fall kommit så långt att jag ger mig för ett tag. Nu ska jag ägna mig åt att skriva i den istället. Det är ju faktiskt därför man har en blogg!

Susie

   





9 kommentarer:

Knatten sa...

Tjena! Har du hittat hit? Jo, man måste ju ha en tillflykt när bloggabstinensen sätter in. Jag lägger till dej bland mina vänner i sidan så ses vi igen. /Knatten

Ruben sa...

Tycker du lyckats väldigt bra med din design! /Ruben

ormbunke sa...

Kul att du också hittat hit. Jag tror att snart är vi här allihop från trädgårdsbloggen så det blir säkert skrivet mycket om trädgård här också. Det här med designen håller jag fortfarande att jobba med.Ha de gott. Lägger dig på min blogglista. Anita

Jord under naglarna sa...

Hej,

vad roligt att "se" dig igen!
Jag gav upp TB redan i slutet av sommaren och det kändes som att det var ett rätt beslut.

Jag hoppas att du kommer att trivas med din nya blogg!

gittan sa...

Jag pillar också med designen lite mellan varven, när jag har lust. Det finns ju hur mycket som helst att förfina den med / gittan

Anonym sa...

Hej,
roligt att höra av dig. Så du har åxå gett upp TB. Raderade min blogg redan när jag såg att den skulle bli mycket annorlunda och på blogspot har jag inte varit så länge, gav upp en gång när jag inte begrep hur man allt fungerade. Sedan började jag om, det var väl själva den om jag inte skulle kunna lära mig ngt nytt och "Blomsters" inlägg ang. bloggen har varit till mycket nytta.
Bloggen din ser jättebra ut.
Susanne

Monica sa...

Härligt du med här,,så jag får följa dej och din trädgård och all din kunskap, Du får ligga i min följarlista så jag ser då det händer ngt hos dej. mvh Monica

Ninne sa...

Den är väl fin redan, Din blogg??
Du är ju väldigt bra på det mesta när det gäller design,både ute o inne så det blir säkert- ÄNNU BÄTTRE. Man fröjdas redan
Kram Ninne

andré sa...

Ah, nu hittade jag dig här! Har precis lagt upp dig på www.tradgardsbloggar.nu